האחוזה – גן אירועים

עמוד הבית / האחוזה – גן אירועים

המקום הוקם בשנת 1990 ותחילת עבודה בשנת 1991 מתחם אגדת דשא באחוזה ממוקם על גבעה בלב פרדסים, במקום היסטורי שנוסד בשנת 1928 כחווה חקלאית לקליטת עלייה ומימוש החזון הציוני של התיישבות בארץ ישראל.
במתחם מבנים שהוקמו באותה תקופה לצורך השימוש של החווה החקלאית בסיגנון חומה ומגדל(תל חי).

כל מתחם האחוזה משתרע על שטח של 23 דונם כולל חניונים ודרכי גישה, המתחם עבר שינוי תב”ע, שינוי ייעוד לגנים ואולמות לאירועים. כל המתחם מחזיק רישיון עסק מלא ,באישור משרד הבריאות, איכות הסביבה, משרד לביטחון פנים כיבוי אש, משטרת ישראל והוועדות לתיכנון ובנייה.

במתחם כ 2400 מ”ר בנוי ובתוכם:
בית הארחה המשמש כמלון בוטיק, ששוחזר ושומר ברוח התקופה
נוף פרדסים, גג רעפים המתנשא לגובה של כ 10 מטרים ומשמש כהיכל לעריכת אירועים בתחולה של כ- 800 איש
מרכז מבקרים המשמש לערבי טעימות ואירועי בוטיק אקסקלוסיביים, המכיל עד כ- 200 אורחים.
חצר האחוזה-בשטח של כ 2.5 דונם משמשת לעריכת אירועי קיץ תחת כיפת השמיים וקבלת פנים ובתפוסה של כ- 700 איש לאירוע
מטבח האחוזה- מטבח מקצועי המשמש להכנת מזון לכל מתחם האחוזה ומספק מזון לחצר הבאר, משמש כמטבח מרכזי בפיקוח ואישור משרד הבריאות.
גן האחוזה (הטרסה) – מתחם אירועים פתוח המשתרע על כ- 4 דונם נבנה לאחרונה בשנת 2013-2012 ומשמש לעריכת אירועי קיץ תחת כיפת השמיים במקביל לפעילות המתחם האחר, בשטח האחוזה. תפוסה כ 800 איש ושיווקו החל מאמצע 2013.
היתר המתחם הינו לצמיתות.(בכפוף לעמידה בתנאים)

את בנייתה של אחוזת מגד או כיום אגדת דשא באחוזה, יש לזקוף לזכותו של ד”ר זאב ברין – רופא, חקלאי, ואיש עסקים חדור אמונה ציונית. בשנת 1910 עלה ד”ר ברין לארץ ישראל מגרמניה ונתקבל מיד לעבודה בחדרה כרופא. מחלת הקדחת שהשתוללה בארץ בזמן ההוא העסיקה רבות את ד”ר ברין ותוך כדי מחקר של המחלה הוא לקה בה. בשל כמויות מוגזמות של חינין אשר קיבל ד”ר ברין כטיפול במחלה הוא לקה בשיתוק של חצי הפנים ונשלח לירושלים לטיפולו של ד”ר טיכו. אחת האחיות הצעירות אשר טיפלה בו שם ולעתיד הפכה אשתו הייתה רבקה מרקס, בת למשפחה חרדית. רבקה למדה עברית אצל הסופר ש”י עגנון, ודרכה הכיר עגנון את אחותה – אסתר, והתחתן איתה. בשנת 1914, ערב מלחמת העולם הראשונה, נישא הזוג ונסע לגרמניה עם בנם הבכור – יונה, ד”ר ברין גויס לשרת בצבא גרמניה כרופא. בתום המלחמה החליטו זאב ורבקה לשוב לארץ ישראל.
ד”ר ברין ייסד בחדרה קואופרטיב בשם “החקלאי”, והקים את סניף בנק “הלוואה וחסכון” עבור החקלאים בחדרה. בשל האבטלה ששררה בארץ באותה תקופה, התקשה ברין למצוא עבודה ושב לגרמניה, הפעם למטרת עסקים. בגרמניה הקים חברת מניות שאיפשרה ליהודים לרכוש קרקע חקלאית בארץ ישראל. כל מניה כללה 10 דונם פרדס
ו- 7 דונם אדמת בור, מתוכם 2 דונם למגורים ו- 5 דונם למשק עזר.

הקמת האחוזה

בכספי המשקיעים היהודיים שב ד”ר ברין לארץ והקים בשנת 1928 על גבעה ממזרח לחדרה את האחוזה, אשר שימשה

כנקודה אדמיניסטרטיבית לניהול מטעי ההדר על שטח של כ- 700 דונם. האחוזה תוכננה על ידי יוחנן רטנר מהטכניון, אשר דאג להקיפה בגדר מבטון לצורך הגנה מהתקפות ערביי האזור. בכניסה לאחוזה הוקמה בריכת השקיה לפרדסים. באחוזה
עצמה התגוררו הזוג ברין וילדיהם, אלפרד קאופמן אשר ניהל את החברה, גדעון מיכלזון – המנהל בפועל, והפועלים. בשנת
1933, ערב עליית הנאצים לשלטון בגרמניה, הגיעו לארץ רבים מן המשקיעים היהודים בעלי המניות, על מנת לממש את
זכותם על הקרקע. המשקיעים הקימו את היישוב מגד, ששכן למרגלות גבעת האחוזה מצפון. את השם ‘מגד’ הציע ש”י עגנון – גיסו של ד”ר ברין. ד”ר ברין יזם את הקמת בית אריזה לפרי הדר אפא”י (אגודת פירות ארץ ישראל) שמוקם מדרום
לפרדסים.

בית הספר החקלאי

בשנת 1934 הקימו ד”ר ברין, יחד עם משה סמילנסקי וד”ר ארתור בירם בית ספר חקלאי. משכנו הראשון והארעי של בית הספר היה באחוזת מגד, עד שנבנה משכן קבוע עבורו בפרדס חנה. בשנת 1936, לאחר שעבר בית הספר החקלאי לפרדס חנה חזר ד”ר ברין לחדרה והקים בה את ‘אחוזת עמיר’ – משק חקלאי מגוון.

משק ילדים

חוות ברין הנטושה הוצאה למכירה ונקנתה על ידי גב’ קלר ורסהיימר – אלמנה ואם לשלושה ילדים. כאשר הגיעה קלר לפרדס חנה ושמעה שבית האחוזה במגד עומד למכירה החליטה לקנות את האחוזה ולהשמישה כמוסד לילדים חוסים שנקרא “משק ילדים”. ורסהיימר ניהלה מוסד דומה עוד בגרמניה, טרם עלייתם לארץ. היא לא ניהלה בפועל את משק הילדים אך פקחה על הנעשה והתגוררה באחוזה עם שלושת ילדיה. לקראת סוף שנות ה-30 גבר הלחץ להעלות ילדים יהודיים מגרמניה לארץ.
ורסהיימר פנתה לממשלת המנדט עם רשימת ילדים יהודים שביקשה להביא למשק הילדים וקיבלה 12 סרטיפיקטים להעלאת ילדים יהודיים מגרמניה, כל זה התרחש בערב פרוץ מלחמת העולם השנייה.

אחוזה היסטורית לאירועים

לפני למעלה מעשרים שנה נרכשה האחוזה על ידי משפחת אייפנברג והיא הוסבה לגן אירועים. כיום משמשת האחוזה
למטרת אירועים בר מצווה, חתונות ועוד. האחוזה היא מקום מרשים ומתאים לאירועים בעלי אופי שונה ומיוחד. האחוזה
המפוארת כוללת כמה מבנים ארכיטקטוניים מקסימים הממוקמים סביב לחצר חאן מרהיבה. לאחוזה יש חשיבות היסטורית
ותרבותית רבה והיא מסמלת את התפתחות ההתיישבות העברית בישראל . מקום זה מתקשר עם אירועים שהם בעלי
חשיבות היסטורית ותרבותית לעם היהודי.

אגדת דשא מתאחדת עם האחוזה ונקראת כיום “אגדת דשא באחוזה”

בשנת 2009 מחליט דובי אייפנברג לטפח את האחוזה ולהגשים את חלום חייו על ידי שימור ושיחזור מלון הבוטיק והקמת
מתחם האירועים המחודש של האחוזה ולכן מחבר את אגדת דשא לאחוזה ובמשך שנתיים של תיכנון ובנייה 2009-2010 האחוזה קמה לחיים חדשים כמקום קלאסי לאירועים מהיפים שנראו בארץ.

הקמת גן האירועים בשנת 1990

גן האירועים “אגדת דשא באחוזה” כיום, הוקם בשם “אחוזת פנורמה”, בשנת 1990. והיה מבין פורצי הדרך הראשונים
בתחום הגנים לאירועים. באותה תקופה אירועים היו מתקיימים בעיקר באולמות.

כגן, המקום הציע טבע ושטח פתוח שלא היו קיים באותה תקופה בתחום האירועים, ולכן נחשב כסטראט-אפ מצליח. עד
מהרה, נפתחו גני אירועים נוספים, והתחום הלך והתפתח. אנשים רבים מחיפה ומאזור המרכז, גילו את קיסמה של אחוזת פנורמה דאז, והגיעו לערוך אירועים במקום. כגון חתונות, בר מצוות, ובריתות, בעל הגן אז ועד היום, דובי אייפנברג, מספר, שכאשר הגיע לאחוזה וראה את הפוטנציאל הגלום במקום, חש שיש כאן אתר היסטורי שממתין להתגלות.

דובי ראה בחזונו, כיצד הוא מקים את הגן ובמשך השנים, משחזר את בית האחוזה ואת המבנים שמסביב, כאתר תרבותי
ותיירותי. הפיתוח של המקום התעכב בשל בעיות בירוקרטיות ולכן הגן שימש רק כגן אירועים ללא המבנים שמסביב, בין
השנים 2008 – 2010 חזונו של דובי התגשם במלואו והאחוזה קמה לתחייה במלוא הדרה

גן האירועים חצר האחוזה משתרע על שטח של כ-1200 מ”ר. הקסם במקום הינו החלוקה המיוחדת שלו, כך שניתן לערוך אירועים קטנים ואירועים גדולים באווירה אינטימית ומשפחתית.

האורחים יכולים לבחור מבין פינות ישיבה אלטרנטיביות בשלל גדלים.
פינות הישיבה פזורות בין עצים ופרחים ופינות מים קסומות. אגדת דשא מעוצבת בצורה אלגנטית ומיוחדת המשתלבת עם היופי הטבעי של המקום.

אולם הפאטיו החדש של אגדת דשא הינו מבנה ארכיטקטוני ענק המכיל עד כ-800 אורחים.
האולם משתלב עם האחוזה המפוארת הקיימת במקום ויוצר תחושה של אחידות מופלאה.

האולם רובו פתוח לנוף הפרדסים על ידי חלונות זגוגית ענקיות שמהוות את רוב קורות האולם, התחושה היא מיוחדת ומסתכמת בלהתחתן בתוך אולם ולהרגיש בתוך גן!

גן האחוזה – שטחי גן האחוזה משקיפים לנוף פסגות, ירוק עד. חיבור של טבע, ציוץ ציפורים וריחות פריחת הדרים, כאן בגן האחוזה נושמים וחווים את ארץ ישראל הישנה והטובה. קבלת הפנים מזמינה אותך האורח, לצעוד בלב צמחייה טרופית, מסלעה, מפל מים ובריכת דגי נוי ולצידה תצוגה של מכוניות אספנות מאמצע המאה הקודמת המחברת ישן וחדש. הגן בנוי מטרסות דשא מוריקות, היוצרות אמפי מדורג לישיבת האורחים, אל מול רחבת ריקודים, עמדת המוזיקה ומערכת הגברה ותאורה מהמתקדמות בעולם.

בנינו קונספט אירועים המאפשר לך התאמה ובחירה אישית, אנו נעמיד לרשותך מספר חברות קייטרינג (בשרי, חלבי, אסדו, טבעוני ועוד) .
באגדת דשא באחוזה ננעים את שהותך במתחמי האחוזה בשלל הפתעות ועניין מלא תוכן ושפע של עונג רצוף.

אירועי חברות וקידומי מכירה
אם אתה מנהל בחברה ומעוניין לעשות אירוע לחברה, לעשות משהו מיוחד, אולי מסיבת קוקטיל מושקעת?
אולי קבלת פנים ומסאז’ים בגן שכולו טבע?
אצלנו באגדת דשא באחוזה ימצאו לכל אחד ואחת מכם את האירוע המתאים לו, מאירועי חברה קטנים או גדולים ועד להפקות קד”מ.

השילוב של טבע, שלווה וציוד טכנולוגי חדיש מקנה לאגדת דשא את אפשרות להיות אחד מהמקומות המובילים בארץ לאירועי חברה וקד”מ. אנחנו נעזור לכם לבנות את האירוע המושלם, ברשותנו מאגר ספקים גדול שיעמוד לרשותכם בבניית האירוע. אצלנו חושבים שגם אירועי חברות צריכים להיערך במקום שכולו טבע ואנרגיות שירשים את קהל המוזמנים. חברה הרוצה מקום מיוחד בעל ערך היסטורי יכולה למצוא אותו אצלנו באחוזה.

האחוזה מסמלת את ההתפתחות של ההתיישבות הציונית בארץ ישראל ומשמרת את האירועים ההיסטוריים שהתרחשו בשנים אלה. מקום זה מהווה תפאורה משולמת עבור אירועים, וכשמדברים על הפקת אירועים עסקיים, מתכוונים לאירועים אשר נערכים במיוחד עבור חברות, גופים ציבוריים או מוסדות שונים: ערבים חגיגיים, אירועי מצטיינים, טיולים ונופשים לעובדים, פעילויות גיבוש שונות, קידום מכירות וכן הלאה. את כולם ניתן לעשות אצלנו בגן.

בצד הקולינרי, אירועי חברה באחוזה לא דומים לשום אירוע אחר. המנות המוקפדות מעשי ידי השף המוכשר (ממטבחה של דונה פלור) הן מהמשובחות ומהמיוחדות שניתן למצוא בגני האירועים בארץ. האוכל הוא בשפע וכולל עמדת מיני טאפסים, בשרים איכותיים בסגנון דרום אמריקאי ועמדות הגשה רבות ומגוונות להפליא.
מנות לדוגמא: קרפצ’יו פילה עגל, סינטה צרובה במרינאדה ים תיכונית, טונה אדומה צרובה על פלטה לוהטת וסביצ’ה סלומון.

באחוזה לא חוסכים במאמצים ובהשקעה כדי לערוך אירועי חברה ברמה הגבוהה ביותר, שיהוו חוויה בלתי נשכחת הן למנהלים והן לעובדי החברה.

לפרטים נוספים ו/או לפגישת ייעוץ
ללא התחייבות חייגו 077-8048177
או מלאו את הטופס:

נגישות